Plesna Vesna

Plesna Vesna: Španski novi val


V Center kulture Španski borci prihajata španec Jesús Rubio Gamo in katalonka Núria Guiu Sagarra s svojima solo koreografijama, v tej sezoni izbranima v top 20 mednarodne plesne mreže Aerowaves. »Zdaj, preden ostarimo« je delo, v katerem španski avtor preizprašuje minevanje časa in se sooči s težo, ki jo staranje plesnega telesa prinese s seboj, kar pa čudovito poveže glasba pionirja elektronske glasbe, Ryuichija Sakamote. Springback Academy je delo opisalo kot: »…ena oseba, ki je inkarnacija celotnega vesolja, melanholije in poguma…«. V drugem delu večera pa bomo spoznali Núrio Guiu Sagarro, koreografinjo in učiteljico joge iz Barcelone. Predstava »Všečki« temelji na dveh popularnih fenomenih Youtube-a; priredb znanih koreografij in videih različnih jogijskih pristopov. Umetnica se publiki približa iz socio-antropološke perspektive s tem, da nam govori o vrednosti všečka v tej digitalni družbi.


ZDAJ, PREDEN OSTARIMO

Ples: Jesús Rubio Gamo
Glasba: Ryuichi Sakamoto
Svetovanje: Marta Alonso and Elena Córdoba
Oblikovanje svetlobe: Carmen Martínez
Kostumografija: Naldi Fernandes
Fotografija: Jesús Vallinas
S podporo: DT Espacio Escénico, Comunidad de Madrid, Conde Duque in Teatros del Canal

Delo je bilo izbrano za Aerowaves 2018 

Dolžina: 30 min

»Star sem 34 let. Zadnjih pet let je bilo težavnih za mene. Evropa je ponorelo okolje. Počutim se izgubljenega. Moji prijatelji se počutijo izgubljene. Postajamo stari, nekoliko prestari, da bi nadaljevali s plesom. Vendar kljub vsemu plešemo; čez dan spimo in ponoči hodimo ven v upanju, da se ne bi ozirali na stanje stvari. Vse gre tako hitro…
Zdaj, preden ostarimo je moj poskus vzpostavitve prostora za refleksijo; prostora, kjer se počutim varno pred hitrostjo v kateri živimo. Je solo o minevanju časa; je ples, ki dovoljuje užitek ob gibanju in sestavlja formalno arhitekturo, ki je podlaga za izbruh čustev.«
Jesús Rubio Gamo, plesalec in koreograf o svojem delu.


VŠEČKI

Režija, koreografija in izvedba: Núria Guiu Sagarra
Umetniška asistenca: Esther Freixa and Sónia Gómez
Svetovalec za kostume: Nestor Reina
Fotografija in video: Alice Brazzit
Oblikovanje luči in glasba: Núria Guiu Sagarra (Byetone, William Basinski, Mike Posner, Ed Sheeran)
Rezidenčni projekt: Cra’p, Konvent.0, Espai Bokashi, La Blanca and Sala Hiroshima de Barcelona.

Delo je bilo izbrano za Aerowaves 2018

Trajanje: 50min

Predstava VŠEČKI se ukvarja z dvema najpopularnejšima fenomenoma kanala youtube: s priredbami plesnih koreografij in videi, ki prikazujejo raznolike jogijske tehnike. Núria Guiu Sagarra se občinstvu približa iz socio-antropološke perspektive, in sicer z nagovorom o družbeni vrednosti »všečka« v tej digitalni družbi.

Videi, ki prikazujejo koreografije narejene po podlagi popularnih skladb na kanalu Youtube prejemajo po milijone ogledov in všečkov. Posamezniki ustvarijo koreografije na znane skladbe z namenom, da bi bile kasneje na novo interpretirane in ponovno posnete s strani drugih uporabnikov youtube-a. Tako se rodi fenomen Cover dance, ki izvira iz Južne Koreje.

Predstava VŠEČKI pa svojo material za gib jemlje iz še enega popularnega internetnega fenomena, iz joge. Ravno internet je tisti, ki je omogočil nenaden pojav mnogoterih hibridnih oblik joge kot so: Yogalates, yogavoga, yoga­dance, yogabeer, yogagoat, yoganude, yogarave…

Všečki so virtualno orodje, ki ga na družbenih omrežjih dandanes uporabljajo številni uporabniki interneta, predvsem pa mlajše generacije. Razlogi zakaj nekdo želi prejeti ali dati všeček so različni. Za nekatere je to močno orodje za izražanje empatije in podpore določeni vsebini ali osebi. Za druge pa všeček odpira novo dimenzijo, ki je povezana s prestižem in denarjem. Glede na to, da se danes mnoga podjetja močno osredotočajo na všečke na družbenih omrežjih zaradi tržnih razlogov, postajajo le-ti vedno večji simbol družbenega prestiža.

In kakšna je povezava med všečki in telesom, njegovo obliko in podobo, ki sta tako velikokrat izpostavljeni preko socialnih omrežij? Kakšno mesto ima všeček, kot nov simbol družbenega prestiža v odnosu do lastne komercializacije in posredno komercializacije telesa ter njegove podobe skozi internet? Ko govorimo o všečkih, ali govorimo samo o pritisku gumba na netu? Ali pa hkrati govorimo o našem prebiranju, razumevanju in pogledu na druge ljudi?

 Plesna Vesna je celoletni program, preko katerega Zavod EN-KNAP v različnih letnih časih predstavlja svoj pregled mlade evropske plesne produkcije, prijavljene na razpis mednarodne mreže Aerowaves. Izbor predstav Plesna Vesna tako doma postaja sinonim za pregled aktualne mlade evropske plesne produkcije, ki kot kontinuirani »festival«, razpreden čez celo leto, prinašal najbolj svežo in kvalitetno sodobno plesno produkcijo.

Mreža Aerowaves pa vsako leto izmed prijavljenih del izbere dvajset najboljših ter jih kasneje predstavi na festivalu imenovanem Spring Forward, ki bo tokrat potekal v Val de Marne (Francija) med 5. in 7. aprilom 2019. Iz letošnjega nabora najboljših 20 lahko že najavimo gostovanje Jesúsa Rubia Game in Núrie Guiu Sagarra, ki bosta v Ljubljani nastopala 4. decembra 2018 in na katerega vabimo tudi abonente Transferzale.


CENTER KULTURE ŠPANSKI BORCI
→ KOLEDAR
→ VEČ O PREDSTAVI